ორშაბათი, ნოემბერი 17, 2025

რომან კაკულია – „მეგობარი აქტით“ გვედავებიან, რომ დემოკრატიის ხარისხი კრიტიკას იმსახურებს, რა თქმა უნდა, იმსახურებს კრიტიკას, თუმცა არა ისეთს, როგორც არის და ჩვენც გვაქვს ინტერესი, ეს გაუმჯობესდეს

„მეგობარი აქტის“ შეფასებაში ჩვენ უნდა დავფიქრდეთ ერთადერთ რამეზე, შეძლებს თუ არა ჩვენი საზოგადოება, შინაგანად გამოიმუშაოს თვისება, რომ რამე დოკუმენტის, თუ პოზიციის ოფიციალური წარმოჩენა როდესაც ხდება ჩვენ წინაშე, მარტო რაც ითქმება, იმის მიხედვით გავაკეთოთ დასკვნები, თუ დავფიქრდეთ ხოლმე, ამის უკან რამე სხვა მოტივაცია ხომ არ დგას, – ამის შესახებ საზოგადოებრივი ორგანიზაცია „პოლიტიკური არჩევანის“ დამფუძნებელმა, რომან კაკულიამ საქართველოს პირველი არხის გადაცემაში „დღის თემა“ განაცხადა.

„მოდით, ერთი სათაურის ქვეშ მოვაქციოთ ის, რაზეც ისინი გვედავებიან ამ დოკუმენტით და დავარქვათ მას დემოკრატიის ხარისხი, არჩევნების თემა და გნებავთ ის ადამიანები, რომლებიც დაპატიმრებული არიან აქ მიმდინარე აქციებთან დაკავშირებით. მთლიანობაში, ამას დავარქვათ დემოკრატიის ხარისხი და ისინი დაობენ, რომ საქართველოში დემოკრატიის ხარისხი კრიტიკას იმსახურებს. კი ბატონო, დემოკრატიის ხარისხზე ჩვენ შეგვიძლია, ვისაუბროთ, ალბათ, მისი სრულყოფაც შეიძლება და რა თქმა უნდა, ის იმსახურებს კრიტიკას, თუმცა არა ისეთს, როგორც არის. მაგალითად, 50-ივე პოლიტპატიმარი როგორ არის ახლა? შეიძლება, არც სამართალწარმოების უმაღლესი სტანდარტით არის ყველა საქმე გაკეთებული, მაგრამ ჩვენ რაც ვნახეთ, შეტევები პოლიციელებზე, ეს არ არსებობდა? აქაც გაზვიადებულია ეს, მაგრამ ეს კი არ არის მთავარი შეკითხვა? მთავარი შეკითხვაა, ეს მთავარი მიზეზი, თუ საბაბია, რათა შემდეგ დავუშვათ, მიღწეული იქნას მთავარი შედეგი და მთავარი შედეგი რა არის? თუ პროქსი ომი უკრაინის და რუსეთის შემთხვევაში არსებული რეალობა იყო, როგორც თავად ტრამპი ამბობს, ხომ არ არსებობს იმის სურვილი, რომ საქართველოში იყოს ისეთი ხელისუფლება, რომელიც შეიძლება, დღეს არ იყოს საჭირო მეორე პროქსი ომის წარმოება, კი ბატონო, მაგრამ იდეაში, ესენი რომ გვანან ისეთ ხელისუფლებას, რომელიც პროქსი ომის თემაში გამოგყვება და შენი ინტერესების ბოლომდე გამტარებელი იქნება, ეს ეჭვი რომ არსებობდეს, ამის უფლება ხომ გვაქვს?“, – განაცხადა კაკულიამ.

„მინდა, მათ ერთ-ერთი მთავარი მოწოდება შევახსენო ლიბერალიზმზე, რომ ჭეშმარიტებაზე მონოპოლია არავის არ უნდა გვქონდეს, რომ ამაზე ააშენეს დასავლეთი და ამ მოსაზრებას არსებობის უფლება ნამდვილად აქვს; რომ დემოკრატიის ხარისხის კრიტიკა, რომელიც არის თითქოს მთავარი განხილვის საგანი ჩვენთან მიმართებაში, ჩვენც გვაქვს ინტერესი, რომ დემოკრატიის ხარისხი გაუმჯობესდეს, სიამოვნებით შევიდოდით კონკურენციაში, დავუშვათ, შეიქმნებოდა ახალი ძალა და უნდა შეიქმნას კიდეც, რომელიც კონკურენციაში შევა „ქართულ ოცნებასთან“, მაგრამ ამ კონკრეტულ ძალას უნდა ჰქონდეს აბსოლუტურად რეალისტური წარმოდგენა იმ გეოპოლიტიკურ გამოწვევებთან დაკავშირებით, რომელიც ნიშნავს, რომ არ გვინდოდეს, პროქსი ომში ჩათრეული ქვეყანა ვიყოთ და ეჭვი მაინც გვქონდეს, ვინმეს ხომ არ აქვს ეს ინტერესი. იმიტომ კი არა, რომ ცუდები არიან და რაღაც საოცრებას წარმოადგენენ? უბრალოდ, მათი ინტერესი ასეთი შეიძლება, იყოს“, – განაცხადა კაკულიამ.

მისი თქმით, როდესაც ჩვენ ვიწყებთ საუბარს, რომ მაგალითად, ურთიერთობის გადატვირთვა გვინდა ამერიკასთან, ვთქვათ, მიიღეს ეს აქტი, ან არ მიეღოთ, მთავარი ის არის, ამერიკას რა პოლიტიკა შეიძლებოდა, ჰქონოდა ჩვენი ქვეყნის მიმართ.

„ეს გამოვიდოდა იმ სისტემიდან, რომ თუ შეკავების პოლიტიკა შევიდა ძალაში და ის შევიდა ძალაში, მაშინ რუსეთის მთავარი მიზანი ხდება, გახდეს დომინანტი ამ რეგიონში, ამერიკის მთავარი მიზანი კი ხდება, რომ არავითარ შემთხვევაში არ მისცეს მას იმის საშუალება, ის გახდეს დომინანტი ამ შემთხვევაში“, – განაცხადა კაკულიამ.

გადაცემის წამყვანის შეკითხვაზე, როგორ შეაფასებს ხელისუფლების განცხადებებს, რომ აქვთ აშშ-თან ურთიერთობების გადატვირთვის მოლოდინი, რომან კაკულიამ განაცხადა, რომ მან ბოლომდე ვერ გაიგო, რას ნიშნავს გადატვირთვის პოლიტიკა.

„გადატვირთვის პოლიტიკა თუ ნიშნავს ურთიერთობას აშშ-თან, ამას არსად არ მიაქვს ის მთავარი შეკითხვა, კარგი ურთიერთობა რას ნიშნავს, რომ ისინი არ შეეგუებიან რუსეთის ამბიციას, იყოს დომინანტი ამ რეგიონში და ჩვენ აღმოგვიჩენენ სათანადო მხარდაჭერას, რათა რუსეთის სივრციდან მოვწყდეთ და დასავლეთის ჩვენს მისწრაფებას ვუპასუხოთ? ამას ნიშნავს გადატვირთვა და კარგი ურთიერთობა? და უკრაინის მაგალითი? ჩვენ ასე რომ გვეფიქრა, ის პროქსი ომი ტყუილად არ გავიხსენე, ამის საფუძველს არ გვაძლევდა, ხომ? ამიტომ, ჩემთვის ისედაც გაუგებარია, რას ნიშნავს გადატვირთული ურთიერთობა ამერიკასთან. ჩვენ აუცილებლად მოგვიწევს მაინც აღდგენა დასავლეთთან ურთიერთობის. ამას წინათ, ბატონი დავითაშვილი იყო შტატებში და რომ ჩამოვიდა, მის კომენტარში ერთი საინტერესო მომენტი მომხვდა ყურში და დავიმახსოვრე. სწორი თქვა მან, როდესაც განაცხადა, ამერიკა დღეს თავისი საგარეო პოლიტიკის ფორმირების დროს ეკონომიკურ თემას ძალიან დიდ მნიშვნელობას ანიჭებსო. ეს იყო ჩვენი ნიშა, მაგრამ ამ ნიშასთან შენ ვერ მიხვალ, თუ ის ძირითადი გეოპოლიტიკური თემა არ გადაწყდა, ანუ შეკავების პოლიტიკაში ამერიკა რა პოლიტიკას ირჩევს რუსეთთან მიმართებაში და რა როლს მოგანიჭებს შენ, მთავარი გადასაწყვეტი ეს არის“, – განაცხადა კაკულიამ.

ამასთან, კაკულიამ აღნიშნა, რომ რუსეთი გაძლიერდა და მას არსად არ გაუქრება პრეტენზია, იყოს დომინანტი ჩვენ რეგიონში და ამერიკა თუ მას ამის უფლებას მისცემს, ეს ჩვენთვის პრინციპში, არ არის მისაღები თემა, რადგან რუსეთს დღეს შეიძლება, ჩვენთვის არ სცალია, მაგრამ ხვალ და ზეგ მისი ამბიციები სადამდე მივა, ეს გასაგებია.

„ისე გვიხსნიან ამას, თითქოს ვინმემ არ იცოდეს ეს, მაგრამ ლაპარაკია იმაზე, ამის დამაბალანსებელი ძალა დასავლეთიდან რომ ვერ ვიპოვეთ, ამან გვაიძულა, შეგვემუშავებინა ისეთი პოლიტიკა, რომელიც შეიძლება, მათთვის გასაგები და მისაღებიც არ იყო. რა თქმა უნდა, როდესაც ის დასავლეთის კრიტიკაზე იყო დაყრდნობილი, იმის გამო, რომ ისინი სათანადოდ ვერ დაგვეხმარებოდნენ, ეს რუსეთის ინტერესებში შედიოდა და ამიტომ თუ დაარქმევ ახლა ამ პოზიციას პრორუსულს, კი ბატონო, ეს შედის რუსეთის ინტერესებში, რადგან ის მიმართულია დასავლეთის კრიტიკისკენ“, – განაცხადა კაკულიამ.

ქეთევან ნინუაhttp://tiflisnews.ge
საინფორმაციო სააგენტო tiflisnews.ge კონტაქტი- ☎️ 555 100 929

2026 წლის 2 მარტიდან ანტიკორუფციული ბიურო გაუქმდება, მისი ფუნქციები სრულად გადაეცემა სახელმწიფო აუდიტის სამსახურს

საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის, შალვა პაპუაშვილის განცხადებით, 2026 წლის 2 მარტიდან ანტიკორუფციული ბიურო გაუქმდება.როგორც პაპუაშვილმა პარლამენტში გამართულ ბრიფინგზე აღნიშნა, ანტიკორუფციული ბიუროს ფუნქციები სრულად გადაეცემა სახელმწიფო აუდიტის სამსახურს.„მეორე ბლოკი ეხება იმ ინსტიტუციური მოდელების გადახედვასა და კონსოლიდაციას, რომლებიც წლების განმავლობაში არსებობდა ფრაგმენტულად ან გარედან თავსმოხვეული მოდელების სახით. ჩვენი მიზანია მმართველობის სისტემის კონსტიტუციური ჩარჩოს გამყარება და სახელმწიფო რესურსების ოპტიმიზაცია.კორუფციასთან ბრძოლა ხელისუფლების ერთ-ერთი უმთავრესი პრიორიტეტია. ბოლო პერიოდში ამ მიმართულებით მთელი რიგი მნიშვნელოვანი ნაბიჯები გადაიდგა. პროცესში ჩართულია მთავრობის ადმინისტრაციის ეფექტიანობის დეპარტამენტი, სახელმწიფო აუდიტის სამსახური, სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის ანტიკორუფციული სააგენტო, პროკურატურა.ამ მხრივ ანტიკორუფციულ ბიუროს დღეს, არსებითად, დაკისრებული აქვს თანამდებობის პირების, პარტიებისა და არასამთავრობო ორგანიზაციების დეკლარაციების შეგროვება და მონიტორინგი. მთავრობასთან კონსულტაციების შედეგად ჩამოყალიბდა საერთო ხედვა, რომ აღნიშნული ფუნქცია საჯარო მმართველობის კონსტიტუციურ ჩარჩოში უკეთ შეესაბამება სახელმწიფო აუდიტის სამსახურს, როგორც უფრო მაღალ და უფრო დამოუკიდებელ კონსტიტუციურ ორგანოს. ინიციატივის შესაბამისად, 2026 წლის 2 მარტიდან ანტიკორუფციული ბიურო გაუქმდება, მისი ფუნქციები კი სრულად გადაეცემა სახელმწიფო აუდიტის სამსახურს“, – განაცხადა შალვა პაპუაშვილმა.

ყოფილი სამხრეთ ოსეთის ავტონომიური ოლქის ტერიტორიაზე შექმნილი ადმინისტრაციულ-ტერიტორიული ერთეულის ადმინისტრაცია უქმდება

საქართველოს საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის, შალვა პაპუაშვილის განცხადებით, ყოფილი სამხრეთ ოსეთის ავტონომიური ოლქის ტერიტორიაზე შექმნილი ადმინისტრაციულ-ტერიტორიული ერთეულის ადმინისტრაცია უქმდება.მისივე თქმით, მთავრობასთან კონსულტაციის შედეგად შემუშავებულია რამდენიმე საკანონმდებლო ინიციატივა, რომელიც პარლამენტის ბიუროს დღევანდელ სხდომაზე ინიცირდება. პაპუაშვილის ინფორმაციით, ცვლილებების მიღებას საქართველოს პარლამენტი წლის ბოლომდე გეგმავს.„საზოგადოებას შევახსენებ, რომ 2006 წლის ნოემბერში „ნაციონალური მოძრაობის“ ხელისუფლების ორგანიზებით ცხინვალის რეგიონში ჩატარდა არაკონსტიტუციური არჩევნები, რომლის შედეგადაც გამოცხადდა ე.წ. სამხრეთ ოსეთის პრეზიდენტი და ჩამოყალიბდა ე.წ. სამხრეთ ოსეთის ალტერნატიული მთავრობა. ამ ნაბიჯით იმჟამინდელმა ხელისუფლებამ სეპარატისტულ პროცესებს ირიბი ლეგიტიმაცია მიანიჭა, რაც საქართველოს სახელმწიფო ინტერესების აშკარა და მძიმე ღალატი იყო.რამდენიმე თვის შემდეგ, 2007 წლის ივნისში, კვლავ კონსტიტუციის დარღვევით შეიქმნა „დროებითი ადმინისტრაციულ-ტერიტორიული ერთეულის ადმინისტრაცია“, რომელიც დაფუძნდა იმავე არაკონსტიტუციური „ალტერნატიული მთავრობის“ ბაზაზე. ამ გადაწყვეტილებით ხელოვნურად აღდგა 1990 წელს გაუქმებული სამხრეთ ოსეთის ავტონომიური ოლქის ადმინისტრაციული საზღვრები, რაც შემდგომში იქცა ერთ-ერთ ხელშემწყობ გარემოებად 2008 წლის რუსული სამხედრო აგრესიისა და საქართველოს ისტორიული რეგიონის – სამაჩაბლოს ოკუპაციისთვის.დღევანდელი გადასახედიდან ნათელია, რომ აღნიშნული გადაწყვეტილებები იყო გარე ძალების გეოპოლიტიკური თამაშის ნაწილი, რომელშიც საქართველოს „შესაწირი პაიკის“ როლი დაეკისრა. სააკაშვილის ხელით გატარებულმა პოლიტიკამ რეგიონში ვითარების ესკალაცია გამოიწვია და საბოლოოდ ქვეყანა ომამდე მიიყვანა.ამ ფონზე, საქართველოს პარლამენტის წევრებმა აღნიშნული გადაწყვეტილება შეაფასეს როგორც უხეში ღალატი საქართველოს ეროვნული ინტერესების წინააღმდეგ, რაც აისახა კონსტიტუციურ სარჩელშიც, რომლითაც მოთხოვნილია „ნაციონალური მოძრაობის“ არაკონსტიტუციურად გამოცხადება. ხაზგასმით უნდა ითქვას, რომ იმ ფონზე, როცა საქართველო წლებია მუშაობს არაღიარების პოლიტიკის გაძლიერებაზე, „ნაციონალური მოძრაობის“ რეჟიმის მიერ „სამხრეთ ოსეთის“ ტერმინის თუნდაც ირიბი გამოყენება იმთავითვე იყო კონსტიტუციის და ეროვნული ინტერესების ღალატი. არავითარი „სამხრეთ ოსეთი“ ქართულ სამართლებრივ თუ პოლიტიკურ სივრცეში არ არსებობს.შესაბამისად, მთავრობასთან კონსულტაციის შედეგად, მივიღეთ გადაწყვეტილება „ყოფილი სამხრეთ ოსეთის ავტონომიური ოლქის ტერიტორიაზე შექმნილი ადმინისტრაციულ-ტერიტორიული ერთეულის ადმინისტრაციის“ გაუქმების შესახებ.აქვე, ხაზი უნდა გაესვას, რომ ფუნქციონირებას განაგრძობენ ახალგორის, ქურთის, თიღვისა და ერედვის მუნიციპალიტეტები, რომლებიც კონსტიტუციის სრული დაცვით არჩეულ იქნენ 2006 წელს. ეს მუნიციპალიტეტები არიან ერთადერთი ლეგიტიმურად არჩეული და მოქმედი ხელისუფლება ცხინვალის რეგიონში და ამით, საქართველოს სამართლებრივი და კონსტიტუციური ჩარჩოს ერთადერთი კანონიერი გაგრძელება“, – განაცხადა პაპუაშვილმა.

„იძულებული ვარ, მივმართო საზოგადოებას…“ – მორაგბე ლაშა ლომიძე მიმართვას ავრცელებს

საქართველოს რაგბის ეროვნული ნაკრების ყოფილი კაპიტნის, მერაბ შარიქაძის ინტერვიუს შემდეგ მორაგბე ლაშა ლომიძე მიმართვას ავრცელებს.,,მოგესალმებით,დიდ გაუგებრობას აქვს ადგილი და ვის სიამოვნებს თავის მართლება?! მაგრამ ისე გამოვიდა იძულებული ვარ, მივმართო საზოგადოებას და მათ, ვინც ნებით თუ უნებლიედ შეცდომაშია შესული.ჩემი ძმის და მეგობრის მერაბ შარიქაძის საქმესთან დაკავშირებით ჩემი სახელი და გვარი უკონტექსტოდ ფიგურირებს სოციალურ ქსელში. მე ამ საქმესთან არაფერი მაკავშირებს!გთხოვთ, გადაუმოწმებლად ნუ მომიხსენიებთ, მით უმეტეს ცუდ კონტექსტში!წარმატებებს ვუსურვებ მერაბს ახალ წამოწყებაში! ის თავის სიტყვას იტყვის!“, – წერს ლაშა ლომიძე.

ირაკლი ნადარეიშვილი – „იგლ ჰილსი“ განახორციელებს ბიზნესის მართვას, რადგან ეს მისი პრეროგატივაა, მაგრამ სახელმწიფოს თანხმობის გარეშე გარკვეული გადაწყვეტილებები არ იქნება მიღებული

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილის, ირაკლი ნადარეიშვილის ინფორმაციით, კომპანია „იგლ ჰილსთან“ მოლაპარაკებები ცხრა თვეზე მეტ ხანს გრძელდებოდა და ეს იყო საკმაოდ რთული, მაგრამ, ამავდროულად, საინტერესო პროცესი. ირაკლი ნადარეიშვილმა ხაზი გაუსვა იმ ფაქტსაც, რომ მოლაპარაკებების ნაწილში პროექტს მხარდაჭერას უწევდა ძალიან ძლიერი საერთაშორისო იურიდიული კომპანია.„ვფიქრობ, ასეთი მოდელი, სადაც სახელმწიფო არის პროექტის პარტნიორი,  ძალიან  საინტერესო შეიძლება იყოს მომავალშიც სხვადასხვა,  მათ შორის, ინფრასტრუქტურული და ენერგეტიკული პროექტებისთვის,  სადაც ინვესტორისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია სახელმწიფოს უშუალო მონაწილეობა – ეს ადგმევინებს მას გარკვეულ ნაბიჯებს“, – აღნიშნა ნადარეიშვილმა.პროექტებში სახელმწიფოს პასიური პარტნიორობის წარმატებულ მაგალითად მინისტრის მოადგილემ დაასახელა დაახლოებით ორი წლის წინ საქართველოში შემოყვანილი,  რეგიონში პირველი ვენჩურული კაპიტალის საინვესტიციო ფონდი, რაც მანამდე საკმაოდ რთული და წარმოუდგენელი იყო. ირაკლი ნადარეიშვილის განცხადებით, ამ პროექტშიც   მონაწილეობს სახელმწიფო, როგორც პასიური ინვესტორი და მისმა მონაწილეობამ განაპირობა სწორედ ის,  რომ დანარჩენი ინვესტორები არიან სრულად კერძო სექტორიდან, მათ შორის, ძალიან მაღალი კლასის საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტები და რაც მთავარია, ამერიკული აქტივების მმართველი, რომელიც ტოპ-ხუთეულში შედის.„აქედან გამომდინარე, ნებისმიერი სპეკულაცია იმაზე, რომ სახელმწიფო შევიდა ბიზნესში და ასე შემდეგ, არის ნამდვილად ღიმილისმომგვრელი. „იგლ ჰილსის“ შემთხვევაშიც, ბიზნესის მართვას, რა თქმა უნდა, განახორციელებს თავად კომპანია,  ეს მათი პრეროგატივაა და მათი ცოდნის საფუძველი, თუმცა, სახელმწიფო წარმოდგენილი იქნება ყველა დონეზე – მაგალითად, სამეთვალყურეო საბჭოში, მმართველობითი მენეჯმენტის რგოლში, მაგრამ პასიური ფორმით. ამავე დროს, ჩვენ უზრუნველვყავით ისიც, რომ არის მთელი რიგი საკითხები, სადაც გადაწყვეტილება მიიღება კონსენსუსით  ანუ სახელმწიფოს თანხმობის გარეშე გარკვეული გადაწყვეტილებები არ იქნება მიღებული“, – აღნიშნა ეკონომიკის მინისტრის მოადგილემ.

ნაპოლეონის გულსაბნევი აუქციონზე 4,4 მილიონ დოლარად გაიყიდა

ნაპოლეონ ბონაპარტის გულსაბნევი, რომელიც იმპერატორმა ვატერლოოს ბრძოლის დროს დაკარგა, ჟენევაში, Sotheby's-ს აუქციონზე Royal & Noble Jewels $4.4 მილიონად გაიყიდა.ნაპოლეონი გულსაბნევით თავის ორკაპიან ქუდს განსაკუთრებულ შემთხვევებში ამშვენებდა. იუველირული ნაკეთობა ინკრუსტირებულია 13-კარატიანი ოვალური ბრილიანტით, რომელიც გარშემორტყმულია თითქმის 100 სხვადასხვა ფორმისა და ზომის ბრილიანტის ორი რიგით.კოლექციონერმა, რომლის სახელიც არ საჯაროვდება, გულსაბნევში მის საწყის ფასზე 30-ჯერ მეტი გადაიხადა. თავდაპირველად სამკაულის ღირებულება $150–250 ათასად იყო შეფასებული.

ბოლო სიახლეები