პარასკევი, ნოემბერი 14, 2025

ეუთო/ოდირი ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა და სისხლის სამართლის კოდექსებში ცვლილებებთან დაკავშირებით დასკვნას აქვეყნებს

ეუთო/ოდირი ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა და სისხლის სამართლის კოდექსებში შეტანილი ცვლილებების შესახებ დასკვნას აქვეყნებს.

დასკვნის თანახმად, მშვიდობიანი შეკრებისა და გამოხატვის თავისუფლების უფლებები დემოკრატიული, ტოლერანტული და პლურალისტური საზოგადოების საფუძვლების განუყოფელი ნაწილია, რომელშიც სხვადასხვა წარმომავლობის, შეხედულებების მქონე პირებსა და ჯგუფებს შეუძლიათ გამოთქვან თავიანთი მოსაზრებები, შეიკრიბონ და მშვიდობიანად ურთიერთობდნენ ერთმანეთთან.

დასკვნის მიხედვით, სახელმწიფოებს აქვთ პოზიტიური ვალდებულებები, პატივი სცენ, დაიცვან და ხელი შეუწყონ ამ უფლებების განხორციელებას დისკრიმინაციის გარეშე.

ეუთო/ოდირი დასკვნაში აღნიშნავს, რომ მშვიდობიანი შეკრების თავისუფლებისა და გამოხატვის თავისუფლების უფლებების ეფექტური დაცვა ხელს შეუწყობს ღია დემოკრატიის კულტურის განვითარებას, საჯარო საქმეებში მონაწილეობის შესაძლებლობას და საზოგადოებრივი ინტერესის საკითხებზე დიალოგის გააქტიურებას.

დასკვნის თანახმად, მშვიდობიანი შეკრების თავისუფლების უფლების ნებისმიერი შეზღუდვა უნდა აკმაყოფილებდეს საერთაშორისო ადამიანის უფლებათა სამართლის მკაცრ სამნაწილიან ტესტს. კერძოდ, ის უნდა იყოს გათვალისწინებული კანონით, უნდა ემსახურებოდეს საერთაშორისო სამართლით ამომწურავად აღიარებული ერთ-ერთი ლეგიტიმური მიზნის დაცვას და იყოს აუცილებელი, პროპორციული ამ მიზნის მისაღწევად.

დასკვნაში აღნიშნულია, რომ გარდა ამისა, ნებისმიერი შეზღუდვა უნდა იყოს არადისკრიმინაციული.

„სახელმწიფოს პოზიტიური ვალდებულება, ხელი შეუწყოს მშვიდობიან შეკრებას, უნდა აისახოს საკანონმდებლო ჩარჩოსა და შესაბამის პრაქტიკაში და ამ უფლების სხვათა უფლებებთან შეთავსების შეზღუდვების ან შეზღუდვის სხვა დასაშვები საფუძვლების განხილვისას, არასაჭირო ან არაპროპორციულ შეზღუდვებთან შედარებით, სახელმწიფომ უპირატესობა უნდა მიანიჭოს ხელშეწყობას“, – ნათქვამია ეუთო/ოდირის დასკვნაში.

ეუთო/ოდირი აღნიშნავს, რომ დასკვნა უნდა განიხილონ იმ სერიოზული შეშფოთების ფონზე, რომელიც ოდირ-მა, საერთაშორისო, რეგიონულმა ორგანიზაციებმა და ორგანოებმა, ეროვნულმა დამკვირვებლებმა, სხვა დაინტერესებულმა მხარეებმა ადრე გამოთქვეს ამ და ადრინდელ საკანონმდებლო ინიციატივებთან დაკავშირებით.

„კერძოდ, იმ ინიციატივებთან დაკავშირებით, რომლებიც ზედმეტად ზღუდავს მშვიდობიანი შეკრების თავისუფლების, გამოხატვისა და გაერთიანების თავისუფლების უფლებებს, ასევე ბოლო თვეებში მშვიდობიანი მომიტინგეების, შეკრებებში მშვიდობიანი მონაწილეობის გამო ადამიანის უფლებათა დამცველებისა და ოპოზიციური პოლიტიკოსების დაკავებებთან დაკავშირებით, რაც საქართველოს საერთაშორისო ადამიანის უფლებათა ვალდებულებების აშკარა დარღვევაა“, – აღნიშნულია ეუთო/ოდირის დასკვნაში.

დასკვნის თანახმად, განსახილველი ცვლილებები პარლამენტს წარედგინა 2025 წლის 8 ოქტომბერს, მიღებულ იქნა დაჩქარებული პროცედურით, 2025 წლის 16 ოქტომბერს, საჯარო განხილვის გარეშე და ძალაში შევიდა გამოქვეყნებისთანავე, 2025 წლის 17 ოქტომბერს.

„საერთო ჯამში, ისინი აწესებენ გაცილებით მკაცრ ადმინისტრაციულ და სისხლის სამართლის სასჯელებს. ისინი გამორიცხავენ ნაკლებად შემზღუდავი ალტერნატიული სანქციების გამოყენების შესაძლებლობას, აწესებენ უფრო ხანგრძლივ ადმინისტრაციულ პატიმრობას, როგორც ნაგულისხმევ სასჯელს ადმინისტრაციული სამართალდარღვევების სახით განსაზღვრული გარკვეული ქმედებებისთვის და სისხლის სამართლებრივ პატიმრობას, თუ პირს ეს დანაშაულები წარსულშიც აქვს ჩადენილი. ეს კიდევ უფრო ამძაფრებს 2025 წლის თებერვალსა და 2024 წლის დეკემბერში შემოღებული შეზღუდვების ნეგატიურ გავლენას, რომლებიც 2025 წლის მარტში გამოქვეყნებულ სასწრაფო დასკვნაში ოდირ-მა საქართველოში მშვიდობიანი შეკრების თავისუფლების უფლების განხორციელებაში გადაჭარბებულ ჩარევად მიიჩნია.

კერძოდ, 2025 წლის ოქტომბრის ცვლილებებით შემოღებულ იქნა ადმინისტრაციული პატიმრობის მკაცრი ვადები მაქსიმუმ 60 დღემდე, როგორც ერთადერთი სასჯელი შეკრებასთან დაკავშირებული გარკვეული დანაშაულისთვის, რაც გამორიცხავს სასამართლოს დისკრეციას, დააკისროს უფრო მსუბუქი სანქციები, როგორიცაა პროპორციული ხასიათის ჯარიმები ან გაფრთხილება. ეს მიდგომა პირდაპირ ეწინააღმდეგება საერთაშორისო სტანდარტებს, რომლებიც მოითხოვს, რომ სანქციები იყოს აუცილებელი, პროპორციული და არადისკრიმინაციული. ის ადმინისტრაციულ დაკავებას გარდაქმნის არაძალადობრივ ქცევაზე ნაგულისხმევ რეაგირებად, რომელიც არ აღწევს ცუდი ქცევის იმ სერიოზულობის დონეს, რომელიც შეიძლება გამართლებული იყოს უფრო მკაცრი რეაგირებისთვის (მაგ. უბრალოდ ნიღბის ტარება ან ლაზერული და სინათლის სხივის მოწყობილობების ტარება, გზების მოძრაობის დარღვევა ან მშვიდობიან შეკრებაში მონაწილეობა, რომელიც უკანონოდ ითვლება),“ – აღნიშნულია დასკვნაში.

ეუთო/ოდირის დასკვნის თანახმად, მიუხედავად იმისა, რომ თავისუფლების აღკვეთა, მათ შორის ადმინისტრაციული დაკავება, არასდროს უნდა იქნას გამოყენებული სასჯელად საერთაშორისო სამართლით გარანტირებული უფლების მშვიდობიანი განხორციელებისთვის, ნაკლებად მკაცრი ალტერნატიული სანქციების არარსებობა ასევე ძირს უთხრის პროპორციულობის პრინციპს.

დასკვნის მიხედვით, ეს და დამატებული ასეთი დაკავებების გასაჩივრების ეფექტური საშუალებების არარსებობა ამძაფრებს ბოროტად გამოყენების პოტენციალს და თავისუფლების თვითნებური აღკვეთის რისკს, რაც არღვევს სამოქალაქო და პოლიტიკური უფლებების შესახებ საერთაშორისო კონვენციის მე-9 მუხლს და ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის მე-5 მუხლს.

„სისხლის სამართლის კოდექსის შესწორებული 347-ე მუხლის თანახმად, ერთ წლამდე ვადით თავისუფლების აღკვეთა შეიძლება დაწესდეს გარკვეული არაძალადობრივი ქმედებების ჩადენისთვის, რომლებიც ეროვნული კანონმდებლობით ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევებად ითვლება, თუ პირს წარსულში ჩადენილი აქვს ასეთი კონკრეტული ადმინისტრაციული სამართალდარღვევები, ხოლო ორ წლამდე ვადით ამის განმეორებით ჩადენისთვის (ერთზე მეტჯერ და არა დადგენილ ვადაში), საზოგადოებისთვის ან ადამიანებისთვის ზიანის მიყენების განზრახვის ან ასეთი ზიანის რეალურად მიყენებისთვის მტკიცებულების გარეშე. ეს დებულებები სჯის საერთაშორისო ადამიანის უფლებათა სამართლით დაცულ ქმედებებს, მათ შორის ნიღბის ტარებას ან უკანონოდ მიჩნეულ შეკრებებში მშვიდობიან მონაწილეობას, ან გზების გადაკეტვას.

ცვლილებების მიხედვით, თავისუფლების აღკვეთა ნაგულისხმევ სანქციად იქცა, რაც, ფაქტობრივად, არაპროპორციულ სისხლის სამართლებრივ სასჯელს იწვევს მშვიდობიანი შეკრების, თავისუფლების უფლებისთვის გამოყენებისთვის, მათ შორის მაშინაც, როდესაც ეს საერთაშორისო სამართლის ნორმებით არის გარანტირებული. ამგვარად, სისხლის სამართლის სასჯელი ისეთი ქმედებისთვის, რომელიც შესაძლოა, საერთაშორისო სამართლის მიხედვით ლეგიტიმური და კანონიერი იყოს, თავისუფლების თვითნებურ აღკვეთას გამოიწვევს, რაც არღვევს სამოქალაქო და პოლიტიკური უფლებების შესახებ საერთაშორისო კონვენციის მე-9 მუხლს და ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის მე-5 მუხლს“, – აღნიშნულია დოკუმენტში.

დასკვნის მიხედვით, გარდა ამისა, ზემოაღნიშნული ადმინისტრაციული დებულებების განმეორებითი დარღვევისთვის ბავშვებისთვის (18 წლამდე ასაკის) ერთ წლამდე თავისუფლების აღკვეთის შემცველი სისხლის სამართლის სასჯელის შემოღება ეწინააღმდეგება საერთაშორისო ვალდებულებებს, რომლებიც მოითხოვს, რომ თავისუფლების აღკვეთა ბავშვებისთვის გამოყენებული იქნას მხოლოდ უკიდურესი ზომის სახით და მოუწოდებენ სახელმწიფოებს, მიიღონ პატიმრობის ალტერნატივები, რომელიც არ ითვალისწინებს პატიმრობას, როგორც არასრულწლოვანთა მიერ სავარაუდოდ ჩადენილი სისხლის სამართლის დანაშაულების ნაგულისხმევი რეაგირება“, – ვკითხულობთ ეუთო/ოდირის დოკუმენტში.

დასკვნის თანახმად, „როგორც წინა მოსაზრებებში აღინიშნა, არაპროპორციული სასჯელები მხოლოდ მშვიდობიანი შეკრების თავისუფლების უფლებას არღვევს, რადგან მათ შეიძლება, შეაფერხონ ასეთი ღონისძიებების ორგანიზება და მათში მონაწილეობა, შეაფერხონ მშვიდობიანი შეკრების თავისუფლებისა და გამოხატვის თავისუფლების უფლებების განხორციელება“.

„ცვლილებები სამართალდამცავი ორგანოების და სხვა თანამდებობის პირების მიმართ სიტყვიერი შეურაცხყოფის ან სხვა „შეურაცხმყოფელი ქმედებების“ კრიმინალიზაციას ახდენს, რაც განმეორებითი დანაშაულისთვის ორ წლამდე თავისუფლების აღკვეთით ისჯება. ასეთი ბუნდოვანი და ფართო ტერმინოლოგია, რომელმაც შეიძლება, სუბიექტური ინტერპრეტაცია გამოიწვიოს, არ აკმაყოფილებს საერთაშორისო სამართლით მოთხოვნილ კანონიერების, სიცხადისა და განჭვრეტადობის სტანდარტებს. ეს  საჯარო მოხელეების ლეგიტიმური კრიტიკის წინააღმდეგ არასწორი, ზედმეტად ფართო, თვითნებური და/ან მიზანმიმართული აღსრულების რისკს შეიცავს, რითაც ძირს უთხრის გამოხატვის თავისუფლებას და კიდევ უფრო აძლიერებს სამოქალაქო აქტივიზმზე შემაშფოთებელ ეფექტს“, – აღნიშნულია დოკუმენტში.

როგორც ეუთო/ოდირის დასკვნაშია ნათქვამი, შეკრებასთან დაკავშირებული გარკვეული დანაშაულების ბუნდოვანმა და ფართო ფორმულირებამ შესაძლოა, სამიზნედ აქციოს ის პირები, რომლებიც გამოხატავენ განსხვავებულ შეხედულებებს – ადამიანის უფლებათა დამცველები, სამოქალაქო და პოლიტიკური აქტივისტები, ჟურნალისტები ან სხვა პირები, რომლებიც კანონიერად სარგებლობენ მშვიდობიანი შეკრებისა და გამოხატვის თავისუფლების უფლებით.

„გარდა ამისა, ფუნდამენტური თავისუფლებების განხორციელების მარეგულირებელ საკანონმდებლო ჩარჩოში ცვლილებების კუმულაციური ეფექტი, აღსრულების ნიმუშებთან ერთად განხილვისას, სერიოზულ შეშფოთებას იწვევს, რომ 2025 წლის ოქტომბრის ცვლილებები შეიძლება გამოყენებულ იქნას ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციით დაშვებული მიზნების მიღმა, კერძოდ, ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის მე-18 მუხლის დარღვევით. საერთო ჯამში, 2025 წლის ოქტომბრის ცვლილებები სერიოზულ შეშფოთებას იწვევს საქართველოს მიერ ადამიანის უფლებათა საერთაშორისო ვალდებულებების შეუსრულებლობასთან დაკავშირებით, განსაკუთრებით კი სამოქალაქო და პოლიტიკური უფლებების შესახებ საერთაშორისო კონვენციის მე-9, მე-19 და 21-ე მუხლების, ასევე ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენციის მე-5, მე-10, მე-11, მე-18 მუხლების და უნდა გაუქმდეს“, – აღნიშნულია ეუთო/ოდირის დასკვნაში.

ქეთევან ნინუაhttp://tiflisnews.ge
საინფორმაციო სააგენტო tiflisnews.ge კონტაქტი- ☎️ 555 100 929

5 ძალიან ძლიერი ლოცვა, რომელიც რთულ მომენტში დაგეხმარებათ

5 ძლიერი ლოცვა უფლის მიმართ, რომელიც მხოლოდ 2 სიტყვისაგან შედგება:დამლოცე უფალო!წარმოთქვით ყოველთვის, როცა ღვთის კურთხევა გჭირდებათ. მაგალითად, სახლიდან გამოსვლისას, ასევე ახალი საქმის დაწყების..უფალო შემიწყალე!ეს ძალიან ძლიერი ლოცვაა, რომელიც მორწმუნე ადამიანს რთულ მომენტში და სახიფათო სიტუაციაში დაეხმარება. ის სულის დახმარებისკენაა მიმართული.დიდება უფალს!ამ სიტყვებს ვამბობთ, რომ უფლის მიმართ მადლობა გამოვხატოთ და განვადიდოთ. ღმერთი ყოველთვის ჩვენთან იმყოფება და გვეხმარება, ამიტომ მას მადლობა უნდა გადავუხადოთ და ვადიდოთ.დამეხმარე, უფალო!კიდევ ერთი ძალიან მოკლე ლოცვა, როცა უფლის დახმარება და მხარდაჭერა გჭირდებათ. მაგალითად, შეგიძლიათ მაშინ წაიკითხოთ, როცა რაღაც არ გამოგდით და სასოწარკვეთაში ვარდებით, ან სიტუაციიდან გამოსავალს ვერ ხედავთ.მადლობა უფალო!გიჭირს? გილხინს? გიხარია? გტკივა? ყოველთვის მადლობა შესწირე უფალს და წყალობა ღვთისა იქნება შენთან.

მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მძღოლებისთვის, რომელსაც შინაგან საქმეთა სამინისტრო ავრცელებს

საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრომ შეიმუშავა საკანონმდებლო ცვლილებათა პაკეტი, რომლის მთავარ მიზანს საგზაო წესების მაქსიმალურად უზრუნველყოფა და საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების პრევენცია წარმოადგენს.როგორც შსს-ს ინფორმაციაშია ნათქვამი, ბოლო წლების განმავლობაში, მნიშვნელოვნად გაზრდილი სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობისა და მზარდი მობილობის ფონზე, საგზაო უსაფრთხოება კვლავ გამოწვევად რჩება და მიუხედავად მიღწეული პროგრესისა, საქართველოში ყოველწლიურად საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების შედეგად ასობით ადამიანი იღუპება ან იღებს ჯანმრთელობის მძიმე დაზიანებას.„შესაბამისად, საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევები და მასთან დაკავშირებული სიკვდილიანობის მაჩვენებელი სახელმწიფოს ავალდებულებს გადადგას ეფექტიანი ნაბიჯები საგზაო უსაფრთხოების წესების გამკაცრების მიმართულებით.საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების გამომწვევი მიზეზების ანალიზის შედეგად დასტურდება, რომ საზოგადოებრივი უსაფრთხოების მაქსიმალურად უზრუნველყოფის მიზნით, აუცილებელია, მნიშვნელოვნად გადაიხედოს და გამკაცრდეს დღეისათვის არსებული სანქციები. შესაბამისად, საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ მომზადდა საკანონმდებლო ცვლილებათა პაკეტი, რომლის თანახმადაც:100 ლარამდე იზრდება ჯარიმა სატრანსპორტო საშუალების გზაზე მანევრირების წესების დარღვევისთვის. ამავდროულად, ამ სამართალდარღვევისთვის მართვის მოწმობისთვის მინიჭებული ქულათა რაოდენობა შემცირდება 20 ქულით;50-დან 100 ლარამდე იზრდება სანქცია 15 კმ/სთ-ზე მეტი, მაგრამ არაუმეტეს 40 კმ/სთ-ის სიჩქარის გადაჭარბებისთვის;50 ლარამდე იზრდება სანქცია ავტომობილით მოძრაობისას მძღოლის ან მგზავრის მიერ უსაფრთხოების ღვედის გამოუყენებლობისთვის, ამავდროულად, ამ სამართალდარღვევისთვის მართვის მოწმობისთვის მინიჭებული ქულათა რაოდენობა შემცირდება 10 ქულით;50 ლარამდე იზრდება სანქცია ავტომობილის მართვის დროს მძღოლის მიერ მობილურით სარგებლობისთვის;დგომა-გაჩერების წესების დარღვევისთვის თბილისის მსგავსად, 50 ლარამდე იზრდება ჯარიმის ოდენობა ქუთაისის, ბათუმის, მცხეთის, რუსთავის, გორის, თელავის, ფოთის, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტებში და საქართველოს კურორტებზე.დამატებით პასუხისმგებლობა დგინდება „BUS LANE“-ზე სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალების გარდა, სხვა სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის საპირისპირო მიმართულებით მოძრაობისთვის, რაც გამოიწვევს დაჯარიმებას 200 ლარის ოდენობით.ასევე, ახალ სამართალდარღვევად განისაზღვრება სატრანსპორტო საშუალების ტროტუარზე ან ქვეითთა გადასასვლელზე დგომა – გაჩერება, რაც გამოიწვევს დაჯარიმებას 100 ლარის ოდენობით. ამავდროულად, ამ სამართალდარღვევის ჩადენის შემთხვევაში, კანონით განსაზღვრული პირობების არსებობისას, სატრანსპორტო საშუალება დაექვემდებარება სპეციალურ დაცულ სადგომზე გადაყვანას.აღნიშნული საკანონმდებლო ცვლილებათა პაკეტი საქართველოს პარლამენტს უკვე წარედგინა“, – ნათქვამია ინფორმაციაში.

ანა ბუჩუკური – 20 ივნისის საქმის მასალების ნაწილს გრიფი „საიდუმლო“ ადევს, ჩვენ ვითხოვთ მოეხსნას – რას მალავს „ოცნება“ 20 ივნისის საქმეში, რატომ არის ნაწილი...

20 ივნისის საქმის მასალების ნაწილს გრიფი „საიდუმლო“ ადევს, ჩვენ ვითხოვთ მოეხსნას. რას მალავენ? რას მალავს „ოცნება“ 20 ივნისის საქმეში, რატომ არის ნაწილი საიდუმლო? - ამის შესახებ პარტია „გახარია საქართველოსთვის“ ერთ-ერთმა ლიდერმა, ანა ბუჩუკურმა „პალიტრანიუსის“ გადაცემაში „360 გრადუსი“ განაცხადა.რაც შეეხება გიორგი გახარიას წინააღმდეგ აღძრულ საქმეებს, ანა ბუჩუკურის განცხადებით, მიღებული გადაწყვეტილებები „სიურპრიზი არ ყოფილა“, რადგან „ინფორმაციები ჟონავს“ და ხელისუფლების ნაბიჯები წინასწარ იყო ცნობილი. როგორც ის აღნიშნავს, ბიძინა ივანიშვილის მიზანი ყოფილი პრემიერის და მისი გუნდის „პოლიტიკური სივრციდან გაწყვეტაა“.„რა თქმა უნდა, ჩვენ დადასტურებულად ვიცოდით, რომ გიორგი გახარიას წინააღმდეგ დევნას დაიწყებდნენ. გვქონდა ეს ინფორმაცია, რადგან ინფორმაციები „ჟონავს“. ასევე გვქონდა ინფორმაცია, რომ პატიმრობას შეუფარდებდნენ. ამიტომ, ის გადაწყვეტილებები, რაც გუშინ და გუშინწინ ვიხილეთ არ იყო სიურპრიზი. გარდა პერსონალური შურისძიებისა, ივანიშვილის მიზანია გიორგი გახარია და მისი პოლიტიკური გუნდი გაქრეს პოლიტიკური სივრციდან. მე გაძლევთ პირობას, რომ ეს ასე არ მოხდება. რა თქმა უნდა, გიორგი გახარია საქართველოში არ უნდა დაბრუნდეს. არა იმიტომ რომ გახარია არ მოექცევა ივანიშვილის უკანონო იურისდიქციის ქვეშ, არამედ ის ბევრად უფრო ეფექტურია გარეთ. გახარია თავისი საქმიანობით და საკუთარი სტატუსიდან გამომდინარე ძალიან ბევრს აკეთებს საქართველოსთვის. გიორგი გახარია და მისი გუნდი გააგრძელებს ბრძოლას, რასაც ჰქვია ბრძოლა საქართველოსთვის“,- განაცხადა ბუჩუკურმა.ბუჩუკური აცხადებს, რომ ივანიშვილის მიერ გიორგი გახარიას წინააღმდეგ დაწყებული პროცესი „პერსონალური პოლიტიკური ვენდეტაა“, რომელიც ბიძინა ივანიშვილმა უშუალოდ 2024 წლის საპარლამენტო არჩევნებამდე საჯაროდ დააანონსა.ბუჩუკურის თქმით, გახარიასა და ყოფილი პრემიერის, ირაკლი ღარიბაშვილის საქმეებს შორის პარალელს ვერ გაავლებს, რადგან „ღარიბაშვილის შემთხვევაში ფინანსური საკითხია, ხოლო გახარიას შემთხვევაში - პირადი შურისძიება“.„გახარიასა და ღარიბაშვილის მიმართ დაწყებულ დევნას შორის პარალელს ვერ გავავლებდი. ღარიბაშვილის შემთხვევაში თუკი მას ივანიშვილი არ პატიობს ფულის საკითხს, გახარიას შემთხვევაში ეს არის პერსონალური ვენდეტა, რომელიც პირადად ბიძინა ივანიშვილმა ღიად და საჯაროდ დააანონსა 2024 წლის არჩევნებამდე რამდენიმე დღით ადრე. ფაქტია, რომ ეს არის ივანიშვილის პერსონალური პოლიტიკური ვენდეტა. მათ შორის, არავის დაავიწყდეს გიორგი გახარიაზე ფიზიკური თავდასხმა და მეორე ფიზიკური თავდასხმა მიუნხენის საერთაშორისო აეროპორტში...ერთი მხრივ, ეს არის ივანიშვილის პერსონალური ვენდეტა, მაგრამ ასევე ზედაპირზე ჩანს, რომ „ჩორჩანას საქმეში“ „ოცნება“ ასრულებს ოკუპანტების ინტერესს. ეს არ არის მხოლოდ გიორგი გახარიაზე პოლიტიკური ვენდეტა, ამას ემატება რუსული ინტერესი”,- განაცხადა ბუჩუკურმა.რაც შეეხება გიორგი გახარიას წინააღმდეგ აღძრულ საქმეს, რომელიც 20 ივნისს უკავშირდება, ბუჩუკური აცხადებს, რომ საქმეში „ახალი არაფერი იკვეთება“, თუმცა მნიშვნელოვან მასალებს გრიფი „საიდუმლო“ ადევს, რის მოხსნასაც პარტია ითხოვს.ბუჩუკურის თქმით, ხელისუფლება „პანდორას ყუთის გახსნით“ იმუქრება, თუმცა თავადვე მალავს საქმის მნიშვნელოვან ნაწილებს.„20 ივნისთან დაკავშირებით ვიტყვი იმას, რომ საქმეში ახალი არაფერია. მასალების ნაწილს გრიფი „საიდუმლო“ ადევს. ჩვენ ვითხოვთ გრიფი „საიდუმლოს“ მოხსნას, რას მალავენ? რას მალავს „ოცნება“ 20 ივნისის საქმეში, რატომ არის ნაწილი საიდუმლო?ასევე მინდა გამოვეხმაურო რეზინის ტყვიებთან დაკავშირებულ სპეკულაციებს. სამართლებრივ ნაწილში იმდენად აბსურდია, რომ ადამიანს ეუბნებიან - მართალია გიორგი გახარიამ რეზინის ტყვიების სროლის ბრძანება არ გასცაო, მოგვიანებით გაიგოო, მაგრამ მაინც მან დააორგანიზაო ადამიანების თვალის დათხრაო.როგორც ჩანს „ოცნებას“ უნდა „პანდორას ყუთის“ გახსნა. გახსნან მაშინ. მოხსნას გრიფი „საიდუმლო“ ამ საქმეს? რას მალავს, რა აქვს დასამალი?ორივე საქმეში გიორგი გახარია სახელმწიფო ინტერესების დაცვით მოქმედებდა. ეს არის მთავარი და ეს არის ჩვენი მორალური უპირატესობა. როგორც არ უნდა აიძულონ, რომ ადამიანი ოჯახს, მშობლებს, საკუთარ სამშობლოს მოშორდეს, ფიზიკურად გაუსწორდნენ, როგორი აგრესია და სიბინძურეც არ უნდა ისმოდეს გიორგი გახარიას მიმართ - ჩვენი გუნდის ლიდერის მხარეს არის სიმართლე. გიორგი გახარია და მისი გუნდი პოლიტიკური სივრციდან არ გაქრება“,- განაცხადა ბუჩუკურმა.

ადვოკატი – არცერთი ძვირადღირებული ნივთი, ოქროს ნაკეთობები, მითუმეტეს ზოდები, არცერთი არ არის არც ირაკლი ღარიბაშვილის კუთვნილება და არც მისი ოჯახის წევრების – ყველა ეს...

ყოფილი პრემიერ-მინისტრის, ირაკლი ღარიბაშვილის ადვოკატი ამირან გიგუაშვილი აცხადებს, რომ გირაოს უძრავი ქონებით უზრუნველყოფის გადაწყვეტილება ჩვეულებრივი პრაქტიკაა და ამ საქმეში „არაფერი უჩვეულო არ მომხდარა“.ამასთან, როგორც ადვოკატმა „პალიტრანიუსის“ გადაცემაში „360 გრადუსი“ განაცხადა, ძვირადღირებული ნივთები, ოქროს ნაკეთობების ჩათვლით, რომლებიც გამოძიებამ ამოიღო, არ ეკუთვნის არც ირაკლი ღარიბაშვილს და არც მის ოჯახის წევრებს.„არაფერი უჩვეულო არ მომხდარა. პრაქტიკაში, ბრალდებულთა უმრავლესობა, ვისაც გირაოს სახით ფულადი თანხა აქვს შეფარდებული და ეს თანხა არის სოლიდური, ყველა ახდენს საკუთარი საცხოვრებელი სახლით ან სხვა უძრავი ქონებით გირაოს უზრუნველყოფას. როგორც წესი თუ ქონების ღირებულება შეესაბამება გირაოს ოდენობას ან აღემატება, სასამართლო აკმაყოფილებს მიმართვას. ბუნებრივია, რომ თანხის მოცულობის გათვალისწინებით, მიღებულ იქნა გადაწყვეტილება და ეს ალტერნატივა იქნა მიღებული.თანხა, რომელიც ამოღებულ იქნა ირაკლი ღარიბაშვილის სახლის ჩხრეკის შედეგად, ბუნებრივია, არის მტკიცებულება და მისი გამოყენება გირაოს უზრუნველსაყოფად ვერ გამოდგებოდა.ასევე ვიტყვი, რომ არცერთი ძვირადღირებული ნივთი: ოქროს ნაკეთობები, მითუმეტეს ზოდები, არცერთი ეს ნივთი არ არის არც ირაკლი ღარიბაშვილის კუთვნილება და არც მისი ოჯახის წევრების. ყველა ეს ნივთი ამოღებულ იქნა სხვა პირთა ჩხრეკის შედეგად, რომელსაც ირაკლი ღარიბაშვილის სისხლის სამართლის საქმესთან პირდაპირი და ირიბი შემხებლობა არ გააჩნია“,- განაცხადა ადვოკატმა.კითხვაზე, რა ეტაპზეა გამოძიება, ადვოკატი პასუხობს, რომ გამოძიება მიმდინარეობს და ყოფილი პრემიერი პირველივე დღიდან თანამშრომლობს საგამოძიებო უწყებებთან.„გამოძიების მიმდინარეობასთან დაკავშირებით, ჩემი დაცვის ქვეშ მყოფის ინტერესებიდან გამომდინარე გარკვეულ კომენტარებს ვერ გავაკეთებ. ბუნებრივია, საგამოძიებო მოქმედები მიმდინარეობს. ჩვენ სრულად ვთანამშრომლობთ გამოძიებასთან გამოძიების დაწყების პირველივე დღიდანვე. ბევრს გაუჩნდა კითხვა, თუ რატომ იქნა გამოყენებული გირაო. პროცესუალური სტანდარტი ასეთია - თუ პირი არაძალადობრივ დანაშაულებზე თანამშრომლობს გამოძიებასთან, მზად არის მნიშვნელოვანი გირაოს ან უძრავი ქონების ვალდებულებით დატვირთვის, თუ არ არსებობს სხვა ხელის შემშლელი ფაქტორი, მისი წარსული, სწორედ ამიტომ იქნა გამოყენებულ ასეთი აღკვეთი. ჩვენ არ გვსურს, რომ ამ საქმის მიმდინარეობასთან დაკავშირებით არსებობდეს კითხვები. ყველა ერთად დავინახავთ ამ საქმის სამართლებრივ შედეგს.ირაკლი ღარიბაშვილი აღიარებს იმ გარემოებას, რაც ბრალშია მითითებულია, რაც არის შემდეგი: როდესაც პირველად, 2016 წელს, გადადგა პრემიერ-მინისტრის თანამდებობიდან და წავიდა კერძო სექტორში, ხოლო მას შემდეგ, რაც ისევ დაბრუნდა საჯარო სექტორში, მაღალ პოლიტიკურ თანამდებობაზე, ის აგრძელებდა ბიზნეს საქმიანობას და მას ჰქონდა გარკვეული შემოსავალი, ეს ბრალია წარდგენილი მის წინააღმდეგ. ეს არ უკავშირდება ბიუჯეტის თანხების მითვისებას, გაფლანგვას ან კორუფციულ დანაშაულს“,- განაცხადა ადვოკატმა.

მებაჟე ოფიცრებმა დიდი ოდენობით არადეკლარირებული ოქროს ნაკეთობების შემოტანის ფაქტები აღკვეთეს

13-14 ნოემბერს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურის მიერ საბაჟო-გამშვებ პუნქტ „სარფში“ კანონდარღვევის სამი ფაქტი აღიკვეთა. ინფორმაციას შემოსავლების სამსახური ავრცელებს.კერძოდ, მებაჟე ოფიცრებმა, ეჭვის საფუძველზე, საქართველოსა და უცხო ქვეყნის მოქალაქეების როგორც ფიზიკური, ასევე კუთვნილი ბარგის დეტალური დათვალიერების შედეგად არადეკლარირებული 15 ცალი ოქროს ზოდი (საერთო წონა: 22 გრამი) და ოქროს საიუველირო ნაკეთობები (საერთო წონა: 160 გრამი) აღმოაჩინეს.„არადეკლარირებული საქონლის საერთო საბაჟო ღირებულებამ 41 754 ლარი შეადგინა. კანონდამრღვევი ერთი მოქალაქის საქმის მასალები შემდგომი რეაგირების მიზნით ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურს გადაეცა, ხოლო ორი კანონდამრღვევი მოქალაქე, საბაჟო კოდექსის 168-ე მუხლის I ნაწილის შესაბამისად, ჯამში, 21 376 ლარით დაჯარიმდა“, – ნათქვამია შემოსავლების სამსახურის ინფორმაციაში.

ბოლო სიახლეები